Cyclist.gr - Ποδήλατο και ποδηλασία
Think.Cyclist
» Takxu
Orbea - Onix experience
16/09/08 (Takxu)

To Onix ήταν πάντα το πιο δημοφιλές ανθρακονημάτινο πλαίσιο της Orbea  μιας και συνδίαζε την υψηλή τεχνολογία, την προσιτή τιμή αλλά και την άνεση που  ζητούσε ο ερασιτέχνης ποδηλάτης ψάχνοντας ένα carbon πλαίσιο.

Από την αρχική κατασκευή του μερικά χρόνια πριν βασίστηκε στην φιλοσοφία τους ακριβότερου πλαισίου της Orca χαρίζοντας στον κάτοχό του το «DNA» της Orca, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο Ισπανός κατασεκυαστής.

Δεν θα μπορούσε, λοιπόν, να μην τελειοποιηθεί και το δημοφιλές Onix.

Ελάχιστα θυμίζει το μοντέλο που αντικαθιστά, μιας και όλη η τεχνολογία και η τεχνογνωσία που αποκτήθηκε από την εξέλιξη της Orca, πέρασε πλέον και στο Onix, κάτι που καταλαβαίνει κανείς ακόμα και αν δει το νέο Onix μόνο από την πλευρά της αισθητικής.

Ο ίδιος τρόπος για να περνούν τα καλώδια από το κούτελο, πιο στιβαρό στην περιοχή της μεσαία τριβής, νέα χρώματα, νέο πηρούνι αλλά και  η πιο σημαντική, ίσως, καινοτομία:
Η εφαρμογή της τεχνολογίας SSN τώρα  και στο νέο Onix!

Size Specific Nerve
Τι είναι η τεχνολογία S.S.N (Size Specific nerve);

 Οι αναλύσεις των εντυπώσεων από τους χρήστες των ανθρακονημάτινων πλαισίων της Orbea  , έδειξαν ότι αναβάτες διαφορετικών διαστάσεων είχαν εντελώς διαφορετικές απόψεις για τα  χαρακτηριστικά των ποδηλάτων τους. Ένας πολύ υψηλός αναβάτης έβρισκε το ποδήλατο πολύ "μαλακό",  ενώ ένας χαμηλότερου ύψους το έβρισκε εξαιρετικά άκαμπτο. Αυτό ώθησε την Orbea στο να ξεφύγει απο την πεπατημένη.

Μέχρι πρώτινος, όλες οι εταιρίες ξεκινούσαν απο το σχεδιασμό και κατασκευή του πλέον εμπορεύσιμου μεγέθους σκελετού. Κατόπιν απλά άλλαζαν τις διαστάσεις και κατασκεύαζαν τα διαφορετικά μεγέθη του πλαισίου, μεγαλύτερα και μικρότερα. Αυτό σημαίνει ότι πέρα απο το μήκος των σωλήνων δεν άλλαζε κάτι από μέγεθος σε μέγεθος. Φυσικό επακόλουθο λοιπόν ήταν το να έχουν παντελώς διαφορετικά χαρακτηριστικά ένα πλαίσιο μεγέθους 48 από ένα μεγέθους 57.

Με τη τεχνολογία S.S.N η Orbea σχεδιάζει και κατασκευάζει κάθε μέγεθος ως έναν νέο σκελετό. Κάθε μέγεθος σκελετού παρόλο που έχουν οπτικά την ίδια εμφάνιση, έχουν εντελώς διαφορετική κατασκευή. Διαφορετικές στρώσεις ανθρακονημάτων και με διαφορετική κατεύθυνση απλωμένα και διαφορετική διατομή των σωλήνων όταν το προϊόν φτάσει στα τελικά στάδια κατασκευής τους. Το αποτέλεσμα είναι  διαφορετικά ποδήλατα που όμως διατηρούν αναλοίωτα όλα τα χαρακτηριστικά που ζητάει κανείς από ένα ποδήλατο της κατηγορίας.

Η τεχνολογία SSN εφαρμοζόταν μέχρι σήμερα μόνο στην κατασκευή της Orca. Πλέον, και το Onix κατασκευάζεται με τον ίδιο τρόπο.



Εκτός από την τεχνολογία SSN και την αισθητική, το νέο Onix έχει και νέο πιο ελαφρύ νύχι αλλά και νέο πηρούνι, δίνοντας έτσι στον αναβάτη του την εμπειρία ενός πολύ πιο ακριβού πλαισίου σε μια πάρα πολύ προσιτή τιμή.

Αν μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε το Onix με μία φράση σχετικά με το τι προσφέρει στον κάτοχό του θα λέγαμε ότι το Onix, απευθύνεται σε αυτόν που θέλει να «γευτεί» όλες τα προτερήματα ενός carbon πλαισίου, χωρίς να κάνει συμβιβασμούς στην ποιότητα, απολαμβάνοντας έτσι μοναδική τεχνολογία και εξέλιξη σε πολύ προσιτή τιμή.

Φυσικά, το νέο Onix καλύπτεται με την εφ΄όρου ζωής εγγύηση της Orbea και διατίθεται και ως πλαίσιο αλλά και ως σύνολο με διαφορετικές επιλογές για τα μηχανικά μέρη.

Περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε στο www.onixexperience.com 

 


Kατηγορία: Tech Stuff