Cyclist.gr - Ποδήλατο και ποδηλασία
Think.Cyclist
» Takxu
Eurobike 2008, κάτι πρέπει να αλλάξουμε
08/09/2008 (Cyclist.gr)
Η Eurobike είναι η μεγαλύτερη και ίσως από τις σημαντικότερες εκθέσεις ποδηλάτου που διοργανώνονται κάθε χρόνο. Γύρω στα τέλη Αυγούστου με αρχές Σεπτεμβρίου ο ποδηλατικός παλμός όλου του κόσμου χτυπά για πέντε ημέρες στο Fridrichshafen της Γερμανίας, όπου χιλιάδες εκθέτες έχουν την ευκαιρία να παρουσιάσουν τα νέα τους προϊόντα στους συνεργάτες τους, αλλά και στο κοινό.

Η έκθεση αποτελεί εφαλτήριο για τις νέες εταιρίες που επιδιώκουν την εισαγωγή τους στην παγκόσμια ποδηλατική αγορά, αλλά και την πλατφόρμα όπου οι μεγαλύτερες, πιο εγκαθιδρυμένες εταιρίες που ορίζουν τις τάσεις της αγοράς,  να παρουσιάσουν τα προϊόντα τους και τις μελλοντικές κατευθύνσεις που θα στηρίξουν.

Είναι η τέταρτη συνεχόμενη χρονιά που επισκέπτομαι τη Eurobike και θα μπορούσα με σιγουριά να πω ότι η έκθεση είναι «πολλά για πολλούς». Ο κάθε επισκέπτης έχει να πάρει πολλά από την έκθεση, ενώ η έκθεση ξεπερνάει κατά πολύ τον απλό σκοπό της «έκθεσης προϊόντων».

Θυμάμαι την πρώτη φορά που πέρασα την κεντρική είσοδο , την ευτυχία που ένοιωσα να βρίσκομαι σε έναν τέτοιο χώρο όπου το χόμπι μου και η δουλειά μου συναντιόνταν σε έναν κατάμεστο χώρο από ποδήλατα! Μπορείτε να διαβάσετε από τις περιγραφές του Wardog πως περνούσαμε το 2005 στη  Eurobike.

Σήμερα, μόλις τέσσερα χρόνια μετά και έχοντας κλείσει συμφωνίες για αντιπροσώπευση 15 περίπου εταιριών στην Ελλάδα, οι επισκέψεις μας είναι λίγο διαφορετικές. Οι συναντήσεις και οι συζητήσεις με τις εταιρίες που αντιπρωσοπεύουμε, μας κλείνουν το καθημερινό πρόγραμμά μας από τις 10 το πρωί μέχρι το κλείσιμο της έκθεσης κάθε μέρα με ελάχιστο χρόνο να δούμε με λεπτομέρεια το κάθε μοντέλο που έβγαλε η κάθε εταιρία, όπως κάναμε παλαιότερα με πολύ περισσότερο χρόνο στα χέρια μας.

Όπως είπα και παραπάνω, η έκθεση αντιπροσωπεύει για τον καθένα μας κάτι ξεχωριστό. Στη Eurobike πάω για να δω που πάμε, που βαδίζει η ποδηλασία και πως αυτή θα εξελιχθεί σαν μέρος της ζωής των ανθρώπων ίσως ακόμα και στην καθημερινότητά τους.

Ο δείκτης μου, κάθε χρόνο, είναι η κεντρική είσοδος της Eurobike και η παρουσίαση των προϊόντων που βραβεύτηκαν σαν τα καλύτερα, όσον αφορά τη χρήση, τη λειτουργικότητα ή τον πρωτοποριακό σχεδιασμό τους. Κάθε χρόνο, μέσα σε 10 λεπτά μπορώ να πάρω την πρώτη ιδέα για το που σκοπεύουν να κινηθούν οι εταιρίες και κατ’επέκταση η αγορά. Πριν μερικά χρόνια ήταν τα διάφορα υλικά, ατσάλι, αλουμίνιο, τιτάνιο και πρόσφατα το carbon που σαν μόδα, πέρα των χαρακτηριστικών τους σαν υλικά και απόδοσης που έχουν, «αντικαθιστούν» το ένα το άλλο με νέα ποδήλατα, ανταλλακτικά και αξεσουάρ.

Πιο παλιά η έμφαση ήταν στα ποδήλατα βουνού, ποδήλατα που έβγαλαν τον κόσμο από τα σπίτια τους και τους έφεραν κοντά και πάλι στη φύση. Στη συνέχεια το σύνθημα ήταν ο δρόμος και τα προϊόντα που θα μας έκαναν να αισθανόμαστε σαν τον Lance Armstrong, ο ποδηλάτης που για εφτά χρόνια κατακτούσε τον Γύρο Γαλλίας και το όνομά του έγινε ένα από το ισχυρότερα brands και πέρα της ποδηλατικής αγοράς. Μετά ήρθαν τα απανωτά χτυπήματα doping και οι εταρίες άρχισαν να είναι σκεπτικές γύρω από τους super αθλητές μιας και δεν ήθελαν να ρισκάρουν το όνομά τους, συνδέοντάς το με κάποιο σκάνδαλο αναβολικών τα οποία ξεπιδούσαν το ένα μετά το άλλο.

Πέρσυ ήρθαν οι χομπίστες και η έκθεση παρουσίαζε μια σειρά από fitness εξοπλισμό που θα βοηθούσε τον ποδηλάτη που ήταν στο ενδιάμεσο, βλέποντας το ποδήλατο μεταξύ άθλησης και μετακίνησης. Μεγάλη βαρύτητα στα fitness και σπαστά ποδήλατα και όλο τον εξοπλισμό γύρω από αυτά.

Φέτος το μήνυμα ήταν ξεκάθαρο και πάλι, αλλά λίγο διαφορετικό. Το μήνυμα ήταν το εξής:

Μπερδευτήκαμε και θα πρέπει να αλλάξουμε κάτι για να προχωρήσουμε!

Θα μου πείτε τώρα, «καλά μας δουλεύεις; Ολόκληρες εταιρίες, κεφάλαια, ειδκοί, αναλυτές, μηχανικοί και δεν μπορούν να βρουν άκρη;»

Είναι πολύ μεγάλη η συζήτηση αλλά από όλες τις συναντήσεις μου με μερικές από τις μεγάλες εταιρίες που αντιπροσωπεύουμε συνειδητοποίησα ότι και οι ίδιοι ψάχνουν το “next big thing”. Μάλλον ξέρουν ποιό είναι και ονομάζεται «mobility» απλά θα πρέπει να επαναπροσδιορίσουν τους σκοπού τους, τους τρόπους προσέγγισης της αγοράς και την υποχρεωτική εμπλοκή τους στα κοινά όπως οι δήμοι, οι τοπικές κοινωνίες, η κυβέρνηση, πράγματα τα οποία απαιτούν άλλες ειδικεύσεις, πέραν της κατασκευής του καλύτερου carbon σκελετού ή του πιο έξυπνου συτήματος ανάρτησης.

H Trek φωνάζει για «Advocacy” με το 1world2wheels και τον ρόλο αυτό τον έχει αναλάβει ο ίδιος ο Πρόεδρος της Trek. Σιγά σιγά θα δούμε όλο και περισσότερα από αυτά με όλες τις μεγάλες εταιρίες αλλά και τις μικρότερες.

Όλα τα παραπάνω σηματοδοτούν μια νέα εποχή της οποίας στεκόμαστε στις πύλες της. Προσωπικά πιστεύω ότι είναι θέμα χρόνου να ξεδιπλωθεί η τεράστια ευκαιρία που δίνεται στο ποδήλατο και την ποδηλασία ώστε να μπεί στις ζωές όλο και περισσότερου κόσμου για την άθληση, τη μετακίνηση και την υγεία του.

Θα υπάρξει μια σειρά άρθρων αλλά και συζητήσεων μέσω της ηλεκτρονικής μας κοινότητας στα οποία θα προσπαθήσω να γίνω πιο συγκεκριμένος στις πολλές πτυχές που έχει ένα τέτοιο θέμα γιατί πιστεύω ότι πρόκειται να υπάρξουν σημαντικές αλλαγές γύρω από το ποδήλατο και θα έχουμε την ευκαιρία όχι μόνο να τις ζήσουμε αλλά και να γίνουμε μέρος αυτών.

Πολλές φορές, συγκρίνοντας τα δεδομένα της Ελλάδας, γύρω από το ποδήλατο, σε σχέση με άλλες χώρες της Ευρώπης, η αίσθηση που λαμβάνει κάποιος είναι απογοητευτική.

Εγώ λέω ότι αυτή η ελάχιστη αλλά δυναμική ανάπτυξη που υπάρχει στην Ελλάδα δεν είναι «απογοητευτική», αλλά η μεγαλύτερη ευκαιρία μας να δημιουργήσουμε μια καλύτερη ποιότητα ζωής κι ένα καλύτερο και πιο φιλικό περιβάλλον για το οποίο θα είμαστε περήφανοι όταν το παραδίδουμε στα παιδιά μας.

Τέτοιες ευκαιρίες δεν μας δίνονται κάθε μέρα.

Admin

 
Kατηγορία: Ταξίδια