Cyclist.gr - Ποδήλατο και ποδηλασία
 
Αντικατάσταση Τακακιών σε δισκόφρενο Formula B4
Κείμενο: Αλέξανδρος Ιωαννίδης

Τα υδραυλικά δισκόφρενα B4 της Ιταλικής Formula είναι από τα δημοφιλέστερα μοντέλα της αγοράς. Συνδυάζουν άριστες επιδόσεις, αξιοπιστία και πολύ χαμηλό βάρος, σε προσιτή τιμή. Μιας και αποτελούν βασικό εξοπλισμό σε αρκετά ποδήλατα της Orbea, στο άρθρο που ακολουθεί θα δούμε πως μπορούμε ν' αλλάξουμε τα τακάκια τους μέσα σε πέντε λεπτά...





Θα χρειαστούμε:
  • Κλειδί Allen 4mm
  • Λεπτό, ίσιο κατσαβιδάκι
  • Ανταλλακτικά τακάκια για την σειρά "4" της Formula (Team / Pro / SL)



Στηρίζουμε κάπου το ποδήλατό μας. Όπως πάντα, προτιμούμε το σταντ επισκευών, χωρίς όμως αυτό να είναι υποχρεωτικό...




Αφαιρούμε τον τροχό.




Εντοπίζουμε τη μικρή κυκλική ασφάλεια που βρίσκεται στην εσωτερική μεριά της δαγκάνας.
Με το λεπτό μας κατσαβιδάκι τη σπρώχνουμε προς τα έξω για να ξεκουμπώσει.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Καλό είναι να την καλύψουμε με το άλλο μας χέρι την ώρα της αφαίρεσης,
για να μην εκτοξευθεί και την χάσουμε!





Όμορφα, μόλις απασφαλίσαμε τον πείρο που συγκρατεί τα τακάκια!
Τώρα, τον ξεβιδώνουμε με το 4mm Allen μας.




Αφού αφαιρέσουμε τελείως τον πείρο, τραβάμε απαλά τα τακάκια προς τα κάτω και μπροστά.




Παίρνουμε τα τακάκια στα χέρια μας. Λογικά, η φθορά θα είναι εμφανέστατη.
Κρατάμε το σημειωμένο ελασματάκι για "ρεζέρβα" και πετάμε τα παλιά τακάκια.




Αντίστοιχα, συναρμολογούμε το "σάντουϊτς" με τα καινούργια τακάκια:
Αριστερό - δεξί τακάκι, και το έλασμα στη μέση, όπως στη φωτό.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι ειδικές επιφάνειες τριβής να κοιτάζουν προς τα μέσα (δισκόπλακα),
οι βαμμένες επιφάνειες προς τα έξω!




Κρατώντας τα τακάκια μεταξύ τους τα εισάγουμε στη δαγκάνα, όπως ακριβώς αφαιρέσαμε τα παλιά:
Οι τρύπες από τις οποίες θα περάσει ο πείρος ασφάλισης θα πρέπει να είναι σε παραλληλία με αυτές της δαγκάνας.




Βιδώνουμε τον πείρο.




Πιέζοντας με το κατσαβιδάκι, ξανακουμπώνουμε την κυκλική ασφάλεια.




Τώρα κάνουμε έναν γρήγορο έλεγχο:
  1. Ο πείρος είναι σωστά σφιγμένος;
  2. Ο πείρος περνάει μέσα από τις τρύπες των τακακιών;
  3. Η κυκλική ασφάλεια έχει κουμπώσει καλά;
Αν όλα αυτά είναι εντάξει, προχωρούμε. Ειδάλλως, η διαδικασία θα πρέπει να επαναληφθεί!
Σε περίπτωση που δεν είμαστε σίγουροι για το αποτέλεσμα, ζητάμε από έναν επαγγελματία μηχανικό να ελέγξει τα φρένα μας!




Επανατοποθετούμε τον τροχό, προσέχοντας η δισκόπλακα να μπει ανάμεσα στα τακάκια.
Σε περίπτωση που η δισκόπλακα δεν χωράει, ανοίγουμε τα τακάκια προσεχτικά βάζοντας το κατσαβίδι ανάμεσά τους και σπρώχνοντάς τα.


Σημείωση: Στις παραπάνω εικόνες βλέπετε το οπίσθιο δισκόφρενο. Η διαδικασία είναι ακριβώς ίδια για το εμπρόσθιο, απλά η δαγκάνα του είναι τοποθετημένη κάθετα και όχι οριζόντια. Καλή επιτυχία! :)