Cyclist.gr - Ποδήλατο και ποδηλασία
 
Αντικατάσταση τακακιών σε V-Brakes

Κείμενο: Αλέξανδρος Ιωαννίδης

H αλλαγή τακακιών σε V-Brakes είναι από τις πιο απλές διαδικασίες συντήρησης ενός MTB.  Ας δούμε μαζί πως θα προχωρήσουμε:



Θα χρειαστούμε:
  • Καινούργια τακάκια, τύπου v-brake cartridge
  • Κλειδί Allen 5mm
  • Λεπτό πενσάκι



Πρώτα, σταθεροποιούμε το ποδήλατό μας. Όπως πάντα, προτιμούμε μια βάση επισκευών.




Θα ξεκινήσουμε με το εμπρόσθιο φρένο, αλλά η διαδικασία είναι ακριβώς ίδια και για το οπίσθιο.




Τραβάμε και απομακρύνουμε την ελαστική φυσούνα.
Τραβάμε προς τα έξω και επάνω το μεταλλικό "μακαρόνι".




Το v-brake άνοιξε!




Εντοπίζουμε το πειράκι ασφάλισης του τακακιού.




Η πένσα κάνει την επίθεσή της και το πειράκι αφαιρείται (τράβηγμα προς τα επάνω).




Τραβάμε το τακάκι προς τα πίσω.




"Συρταρώνουμε" το καινούργιο τακάκι σύμφωνα με τις ενδείξεις / οδηγίες.
Τοποθετούμε το καινούργιο  πειράκι στην τρύπα (πίεση προς τα κάτω, μέχρι να τερματίσει).




Ελέγχουμε αν το καινούργιο τακάκι πατάει καλά πάνω στο στεφάνι:
Αν ναι, είμαστε εντάξει. Ειδάλλως κάνουμε το εξής:




Ξεσφίγγουμε τη βίδα της βάσης του τακακιού (αριστερόστροφα) 1-2 στροφές, ίσα η βάση να χαλαρώσει και να επιδέχεται ρύθμισης. Τότε, με τα χέρια μας πιέζουμε το μπράτσο του φρένου προς τον τροχό. Μόλις το τακάκι πατήσει στο στεφάνι, θα ισιώσει μόνο του. Φροντίζουμε το τακάκι να μην κάθεται πολύ ψηλά (κοντά στο ελαστικό) αλλά ούτε και πολύ χαμηλά (ανόμοια φθορά, κίνδυνος να περάσει κάτω από το στεφάνι). Με το ένα χέρι να κρατά ακόμα το μπράτσο του φρένου πιεσμένο, ξανασφίγγουμε τη βίδα της βάσης. Το τακάκι ακινητοποιείται στη θέση που το ρυθμίσαμε! Επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία και για το άλλο τακάκι.




Ξανακλείνουμε το v-brake βάζοντας το "μακαρόνι" στη θέση του.
Δεν παραλείπουμε να ξανακουμπώσουμε την ελαστική φυσούνα.




Πατάμε τη μανέττα του φρένου μερικές φορές. Αν η διαδρομή της είναι υπερβολικά κοντή, ή / και τα τακάκια είναι πολύ κοντά στον τροχό και τρίβονται σε αυτόν ενώ κυλάει, χαλαρώνουμε λίγο τον ρεγουλατόρο (σημειωμένος με κόκκινο κύκλο) γυρίζοντάς τον δεξιόστροφα.


ΠΡΟΣΟΧΗ:
Σε περίπτωση που έχετε οποιαδήποτε αμφιβολία για την επιτυχία της
"εγχείρισης", ζητήστε από έναν επαγγελματία μηχανικό να ελέγξει τα φρένα σας!