Cyclist.gr - Ποδήλατο και ποδηλασία
 
Αφαίρεση - Αντικατάσταση Κασέτας

Κείμενο: Αλέξανδρος Ιωαννίδης




Θα χρειαστούμε:
1) Ένα εργαλείο για αφαίρεση κασέτας, τύπου "Chain Whip" (αριστερά, με τα κομμάτια αλυσίδας).
2) Ένα εργαλείο για ασφάλιση / απασφάλιση του δακτύλιου ασφάλισης της κασέτας (κέντρο, ψηλά).
3) Ένα ρυθμιζόμενο κλειδί 30mm ή ένα 24mm σταθερό ή κάποια ειδική λαβή.
4) Ένα καθαρό κουρελάκι και λίγο γράσσο.
5) Σε περίπτωση που αντικάθιστούμε την κασέτα, μια καινούργια συμβατή με το σύστημα μετάδοσης μας. Σε περίπτωση που καθαρίζουμε την ήδη υπάρχουσα, τότε θα χρειαστούμε ένα απολιπαντικό (degreaser) που μπορούμε να προμηθευτούμε απ'οποιοδήποτε κατάστημα ποδηλάτων. Στην περίπτωση που απλά τη μεταφέρουμε σε νέο τροχό, τίποτα άλλο δεν είναι απαραίτητο.




Έχοντας αφαιρέσει τον οπίσθιο τροχό από το ποδήλατό μας, ξεβιδώνουμε και αφαιρούμε το μπλοκάζ του.




Τυλίγουμε το "Chain Whip" γύρω από την κασέτα, κατά προτίμηση σ'ένα από τα μεγάλα γρανάζια (καλύτερος μοχλός!). Σκοπός χρήσης του εργαλείου αυτού είναι να μας δώσει έναν μοχλό αντίστασης ώστε η κασέτα να μην αρχίσει να περιστρέφεται όταν θελήσουμε να ξεβιδώσουμε τον δακτύλιο ασφάλισής της.




Τοποθετούμε το εργαλείο ασφάλισης / απασφάλισης του δακτυλίου.




Εφαρμόζουμε πάνω στο εργαλείο ασφάλισης / απασφάλισης το κλειδί μας.
Περιστρέφουμε αντίθετα με τη φορά του ρολογιού για να ξεβιδώσουμε, ενώ παράλληλα κρατάμε αντίσταση με το "Chain Whip".




Αφαιρούμε τον δακτύλιο ασφάλισης, τα πρώτα γρανάζια της κασέτας καθώς και τυχώντες αποστάτες (ανάλογα με την κασέτα). Προσέχουμε τη σειρά με την οποία αφαιρούμε τα κομμάτια αυτά. Αν δεν είμαστε σίγουροι πως θα τη θυμώμαστε στην επανατοποθέτηση / αντικατάσταση, σημειώνουμε τη σειρά σε χαρτί.




Τραβάμε την υπόλοιπη κασέτα να βγεί, όπως στη φωτογραφία.




Υπέροχα! Αν σκοπεύουμε να καθαρίσουμε την κασέτα μας ξεκινάμε τη διαδικασία τώρα (θα χρειαστούμε το απολιπαντικό, ένα καθαρό κουρελάκι, μια παλιά οδοντόβουρτσα για το τρίψιμο). Παράλληλα, σκουπίζουμε το  σώμα του ελεύθερου μ' ένα κουρελάκι να το καθαρίσουμε απο βρωμιές κλπ. Σε περίπτωση που τοποθετούμε την κασέτα μας σε καινούργιο τροχό το βήμα αυτό δεν είναι υποχρεωτικό.





Εντοπίζουμε το σημείο όπου το ελεύθερο έχει τη στενότερη των ραβδώσεων καθώς και το φαρδύτερο αυλάκι. Τώρα μπορούμε να καλύψουμε το σώμα του ελεύθερου με ένα λεπτό στρώμα γράσσου, καθώς και το σπείρωμα που βρίσκεται στην άκρη του όπου και βιδώνει ο δακτύλιος ασφάλισης.




Βρίσκουμε το αντίστοιχο σημείο της κασέτας και τα ταιριάζουμε, τοποθετώντας την στο σώμα του ελεύθερου (συρτά, όπως την ακριβώς την αφαιρέσαμε).




Συναρμολογούμε την κασέτα και βιδώνουμε με το χέρι [όσο είναι δυνατό] τον δακτύλιο ασφάλισης.




Τοποθετούμε το εργαλείο ασφάλισης / απασφάλισης του δακτύλιου της κασέτας, εφαρμόζουμε το κλειδί μας και σφίγγουμε κατά τη φορά του ρολογιού μέχρι να νιώσουμε σημαντική αντίσταση (για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το σφίξιμο της κασέτας ανατρέξτε στις συνοδευτικές της οδηγίες ή τον δικτυακό τόπο του κατασκευαστή).




Τοποθετούμε το μπλοκάζ στη θέση του και... Voila! Ο τροχός μας είναι και πάλι ετοιμοπόλεμος!