Cyclist.gr - Ποδήλατο και ποδηλασία
 
Παρουσίαση Orbea Orca 2007

Κείμενο:
Μάξιμος Κανελλίας


Orbea Orca 2007Έχοντας μια βαρυά κληρονομιά να την ακολουθεί, η νέα Orca για το 2007 δεν θα μπορούσε παρα να είναι ένα ακόμα καλύτερο πλαίσιο. Δεν είναι όμως ένα πλαίσιο, αλλα πέντε ξεχωριστά.

Παρόλα τα διθυραμβικά σχόλια και βραβεύσεις που αποκόμισε το προηγούμενο μοντέλο από ενθουσιώδεις ποδηλάτες και περιοδικά του χώρου, η Orbea διεξήγαγε μια σειρά ερευνών έτσι ώστε να πάρει πληροφορίες και εντυπώσεις απο τον πραγματικό χρήστη του ποδηλάτου. Τον αθλητή, των χομπίστα, τον άνθρωπο που περνάει ώρες επάνω στη σέλλα και "γράφει" χιλιόμετρα με το ποδήλατο. Έτσι μετά απο έρευνες και ανάλυση των πληροφορίων και εντυπώσεων, ξεκίνησε η υλοποίηση ενός σχεδίου που θα αποτελούσε την καινούργια Orca για το 2007.

Πολλές εταιρίες ακολουθούν τη λύση των εξαιρετικά ελαφρυών πλαισίων με βάρος πολλές φορές κάτω απο τα 900γρ. Τα πλαίσια αυτά όμως έχουν αμφίβολα μηχανικά χαρακτηριστικά σε τομείς όπως πχ. Ακαμψία, μεταφορά δύναμης χωρίς απώλειες, αντοχή στο χρόνο. Η χρυσή τομή βρέθηκε σε ένα πλαίσιο που ζυγίζει μόλις 1020γρ αλλα παρόλα αυτά διατηρεί την διάσημη εφ'όρου ζωής εγγύηση της Ισπανικής εταιρίας, χωρίς κανένα περιορισμό βάρους.


Size Specific Nerve
Εντελώς νέα είναι η τεχνολογία S.S.N (Size Specific nerve). Οι αναλύσεις των εντυπώσεων από τους χρήστες της προηγούμενης Orca αλλά και άλλων ανθρακονημάτινων πλαισίων, έδειξαν ότι αναβάτες διαφορετικών διαστάσεων είχαν εντελώς διαφορετικές απόψεις για τα μηχανικά χαρακτηριστικά των ποδηλάτων τους. Ένας πολύ υψηλός αναβάτης έβρισκε το ποδήλατο πολύ "μαλακό,  ενώ ένας χαμηλότερου ύψους το έβρισκε εξαιρετικά άκαμπτο. Αυτό ώθησε την Orbea στο να να ξεφύγει απο την πεπατημένη και να μην αναπτύξει το νέο πλαίσιο γύρω απο ένα αρχικό σχέδιο. Μέχρι πρώτινος, όλες οι εταιρίες ξεκινούσαν απο το σχεδιασμό και κατασκευή του πλέον εμπορεύσιμου μεγέθους σκελετού. Κατόπιν απλά άλλαζαν τις διαστάσεις και κατασκεύαζαν τα διαφορετικά μεγέθη του πλαισίου, μεγαλύτερα και μικρότερα. Αυτό σημαίνει ότι πέρα απο το μήκός των σωλήνων δεν άλλαζε κάτι απο μέγεθος σε μέγεθος. Φυσικό επακόλουθο λοιπόν ήταν το να έχουν παντελώς διαφορετικά χαρακτηριστικά ένα πλαίσιο μεγέθους 48 από ένα μεγέθους 57.

Με τη τεχνολογία S.S.N η Orbea σχεδίασε και κατασκεύασε 5 νέους σκελετούς. Όσα δηλαδή είναι τα διαθέσιμα μεγέθη της Orca. Κάθε μέγεθος σκελετού παρόλο που έχουν οπτικά την ίδια εμφάνιση, έχουν εντελώς διαφορετική κατασκευή. Διαφορετικές στρώσεις ανθρακονημάτων και με διαφορετική κατεύθυνση απλωμένα και διαφορετική διατομή των σωλήνων όταν το προϊόν φτάσει στα τελικά στάδια κατασκευής τους. Το αποτέλεσμα είναι 5 διαφορετικά ποδήλατα που όμως διατηρούν αναλοίωτα όλα τα χαρακτηριστικά που ζητάει κανείς από ένα ποδήλατο της κατηγορίας.

Σας είπαμε ότι σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, η καινούργια Orca είναι περισσότερο άκαμπτη κατά 25%;

Νέο, επανασχεδιασμένο πηρούνι
Το πλαίσιο συνοδεύεται απο ένα εντελώς νέο πηρούνι το οποίο σχεδιάστηκε απο την αρχή, μαζί με το πλαίσιο έτσι ωστε να ενισχύει τόσο τα χαρακτηριστικά του πλαισίου όσο και την υψηλή αισθητική του. Είναι απο 100% ανθρακονήματα και βέβαια διατηρεί το εξαιρετικά χαμηλό βάρος των 350γρ ενώ παράλληλα έχει αυξημένη ακαμψία σε σχέση με τον προκάτοχο του.
 
Ανθρακονήματα M40J
Για την κατασκευή της νέας Orca χρησιμποιήθηκε το καλύτερης ποιότητας ανθρακόνημα τύπου M40J, ενώ αναλύσεις σε ειδικά προγράμματα προσωμοίωσης έδειξαν που μπορεί να χρησιμοποιηθεί λιγότερη ποσότητα υλικού προκειμένου να διατηρηθεί μεν το βάρος σε χαμηλά επίπεδα, αλλα επίσης να διατηρηθούν αναλοίωτα όλα τα χαρακτηριστικά που ζητάει κανείς σε ένα ποδήλατο αυτής της κατηγορίας. Το αποτέλεσμα είναι ένα monocoque ανθρακονημάτινο πλαίσιο με ένα καλούπι που ζυγίζει 735 γραμμάρια στα τελευταία στάδια της κατασκευής του και η οποία διαρκεί πάνω απο 120 ώρες για το κάθε σκελετό.

Αισθητική
Μεγάλη σημασία δώθηκε και στο αισθητικό κομμάτι: Η χρήση συνθετικών υλικών βοηθάει τον σχεδιαστή να δώσει όποιο σχήμα επιθυμεί στο πλαίσιο και έτσι η νέα Orca έχει ένα εντελώς νεό και επαναστατικό σχέδιο που της χαρίζει υψηλή αισθητική αλλά κι ένα εξαιρετικό αεροδυναμικό συντελεστή.

Η βάση του εμπρόσθιου εκτροχιαστή είναι πλέον ενσωματομένη στον κάθετο σωλήνα, ενώ στο εμπρόσθιο μέρος του ποδηλάτου εντύπωση θα προκαλέσει το σήμα της εταιρίας μέσα από το οποίο περνάνε τα καλώδια και σύρματα των εκτροχιαστών.

Στο πίσω μέρος του πλαισίου το ενσωματομένο στο σκελετό κολλάρο της σέλλας θα σας μαγέψει αφού φαίνεται σαν να αποτελεί μια μεταλλική γυαλιστερή συνέχεια του σκελετού. H βράβευση της νέας Orca για το πρωτοποριακό σχεδιασμό στην έκθεση Eurobike 2006 είναι σίγουρα μόνο η αρχή των πολλών βραβεύσεων που θα ακολουθήσουν.

Ενα ποδήλατο όχι μόνο για τον αθλητή, αλλα και τον ενθουσίωδη χομπίστα-ποδηλάτη που θέλει να καβαλάει κάτι πραγματικά ξεχωριστό...

Η ORCA στο Men's Health
Το αμερικάνικο Men's Health χαρακτήρισε τη νέα ORCA σαν το 6ο σε σειρά αντικείμενο που μπορεί να αλλάξει τη ζωή ενός άντρα!