Cyclist.gr - Ποδήλατο και ποδηλασία
 
Επισκευή αεροθαλάμου (Μπάλωμα)

Κείμενο: Αλέξανδρος Ιωαννίδης

Παρόλο που οι αεροθάλαμοι (σαμπρέλλες) τρυπάνε συχνά, πολλές φορές είναι εύκολα επισκευάσιμοι και θα ήταν κρίμα να τους πετάξουμε. Επίσης, σε μεγάλες διαδρομές είναι ευκολότερο να έχουμε στην τσάντα μας ένα κιτ με 5-6 μπαλώματα, παρά ισάριθμες σαμπρέλλες. Παρακάτω, θα δούμε μαζί πως μπορούμε να μπαλώσουμε μια τρύπια σαμπρέλλα, ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί πάλι άμεσα.

Θα χρειαστούμε:
Ξεκινάμε τη διαδικασία αφαιρώντας τον τροχό από το ποδήλατο, και στη συνέχεια τη σαμπρέλλα από τον τροχό. Γενικά, η διαδικασία θυμίζει πολύ την αντικατάσταση του αεροθάλαμου, απλά αντί να τοποθετήσουμε έναν νέο, επανατοποθετούμε τον επισκευασμένο, ήδη υπάρχων.




Φουσκώνουμε τη σαμπρέλλα μέχρι αυτή να "τεντώσει" (δηλ. να ξεπεράσει κατά 15-20% το μέγεθος που θα είχε εντός του ελαστικού), και προσπαθούμε να εντοπίσουμε την τρύπα. Πώς; Η "πατροπαράδοτη" μέθοδος ορίζει πως πρέπει να βυθίζουμε τη σαμπρέλλα μέσα σε μια λεκάνη νερό. Επειδή όμως στο δρόμο ή το βουνό δεν υπάρχει η δυνατότητα αυτή, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τη μύτη μας: Σαρώνουμε την επιφάνεια της σαμπρέλλας σιγά-σιγά με τη μύτη μας μέχρι να εντοπίζουμε τη διαρροή αέρα που έρχεται από την τρύπα. Στη συνέχεια, προεραιτικά, σημειώνουμε με την κιμωλία που περιλαμβάνεται στο κιτ επισκευής, το σημείο της τρύπας (προτείνεται ένας μεγάλος σταυρός, σαν σημάδι στόχου). Σε περίπτωση που η τρύπα είναι μεγάλη ή / και μοιάζει με σκίσιμο, οι πιθανότητες στεγανοποίησής της λιγοστεύουν κατά πολύ!




Εντοπίζουμε το τριφτάκι / κομματάκι γυαλόχαρτου που περιλαμβάνεται στο κιτ επισκευής, και τρίβουμε ελαφρά την περιοχή, σε μία ακτίνα 3cm από την τρύπα. Δε χρειάζεται να επιμείνουμε πολύ, στόχος μας είναι να εκτραχύνουμε την περιοχή ώστε να πιάσει καλύτερα η κόλλα...




Βλέπετε; Η επιφάνεια της σαμπρέλλας γύρω από την τρύπα είναι "σαγρέ", ενώ η τρύπα διακρίνεται ακόμη. Σε αυτή τη φάση, είναι πολύ σημαντικό να μην αγγίξουμε το σημείο που εκτραχύναμε, διότι το λίπος του δέρματός μας ή / και η σκόνη που μπορεί να έχουν τα χέρια μας πιθανό να εμποδίσει την κόλλα απ' το να πιάσει καλά. Αν έχει μείνει ακόμη αέρας μέσα στη σαμπρέλλα, τον βγάζουμε πιέζοντας τη βαλβίδα.




Έφτασε η ώρα της βενζινόκολλας! Βάζουμε λίγη πάνω από την τρύπα...




...και την απλώνουμε με το δάχτυλο, μέχρι να γίνει ένα λεπτό "φιλμ". Προσοχή: Σε περίπτωση που έχουμε βάλει περισσότερη κόλλα απ' όση χρειάζεται, καλό είναι να τη σκουπίσουμε με το δάχτυλό μας, αφού έτσι το μπάλωμα δε θα καταφέρει να κολλήσει! Περιμένουμε περίπου 1-1½min για ν' αρχίσει η βενζινόκολλα να στεγνώνει και προχωράμε παρακάτω.




Ετοιμάζουμε το μπάλωμα: Αν αυτό περικλείεται σε προστατευτική ζελατίνα, την ανασηκώνουμε έτσι ώστε να μην ακουμπήσουμε το μπάλωμα (για τον ίδιο λόγο που δεν ακουμπάμε τη σαμπρέλλα μετά την εκτράχυνσή της). Αν το μπάλωμα δεν περικλείεται σε ζελατίνα, θα πρέπει απλά ν' αφαιρέσουμε το κάλυμμά του (εδώ: Ασημόχαρτο) όσο πιο προσεκτικά μπορούμε.




Τοποθετούμε το μπάλωμα πάνω από την τρύπα, ώστε αυτή να είναι στο κέντρο του. Πιέζουμε πρώτα το κέντρο του, και μετά τις άκρες του για να κολλήσουν. Εφαρμόζουμε πίεση επάνω του για 2-3min ώστε να κολλήσει καλύτερα.




Αν τα κάναμε όλα σωστά, το μπάλωμα θα έχει κολλήσει γερά στη σαμπρέλλα και θα μοιάζει κάπως έτσι. Προσεκτικά, εισάγουμε τη σαμπρέλλα πάλι στο ελαστικό και την φουσκώνουμε. Είμαστε έτοιμοί!

Η επισκευή ενός αεροθαλάμου είναι μια διαδικασία εύκολη, η οποία όμως χρειάζεται λίγη εξάσκηση. Σε περίπτωση που σας βρίσκονται παλιές σαμπρέλλες, προπονηθείτε επάνω τους! Πόσα μπαλώματα μπορεί να έχει μία σαμπρέλλα; Το προσωπικό μου ρεκόρ είναι 27, αλλά τελικά την πέταξα γιατί σκίστηκε!