Cyclist.gr - Ποδήλατο και ποδηλασία
 
Στο δρόμο με την Thule OutRide 561

Κείμενο: Αλέξανδρος Ιωαννίδης

Κάμποσο καιρό τώρα, οδηγώ ένα μεσαίας κατηγορίας πολυμορφικό (Midi-MPV που λένε και οι Ευρωπαίοι). Λόγω άνετων χώρων κουβαλούσα τα ποδήλατά μου μέσα στο αυτοκίνητο με πεσμένα τα πίσω καθίσματα. Τρία ποδήλατα δεν είναι κι' άσχημα, ενώ παράλληλα διατηρείς χώρο για αποσκευές και συνοδηγό. Βέβαια, πάντα υπήρχε ο φόβος πως σε περίπτωση σοβαρού ατυχήματος (π.χ. μετωπική σύγκρουση) τα ποδήλατα θα μου έρχονταν στο κεφάλι...

Σιγά-σιγά βαρέθηκα το λύσε-δέσε / ρίξε καθίσματα / σκούπιζε καμπίνα / πλένε ταπετσαρίες, και έτσι αποφάσισα να κοιτάξω για κάποια σχάρα μεταφοράς ποδηλάτων. Δεν ήθελα όμως να κρεμάσω κάτι από την πίσω πόρτα του αυτοκινήτου μου για να μη χάσω πρόσβαση στο χώρο αποσκευών, αλλά και προς αποφυγή φθορών στο χρώμα.

Μετά, σκέφτηκα να τοποθετήσω κοτσαδόρο στο αυτοκίνητο και να πάρω μια ειδική σχάρα κοτσαδόρου -τέλεια, τίποτα δεν θ' ακουμπά το χρώμα του αυτοκινήτου μου και θα μεταφέρω μέχρι τρία ποδήλατα με άνεση και ασφάλεια! Γρήγορα όμως ανακάλυψα πως θ' αλλοιωνόταν μόνιμα η εμφάνιση του αυτοκινήτου μου (αναγκαστικό κόψιμο προφυλακτήρα στο συγκεκριμένο όχημα), θα έδινα ένα κάρο Ευρώ και σαν κερασάκι στην τούρτα, θ' ακρίβαιναν τ' ασφάλιστρά μου κατά 10% (ο κοτσαδόρος πρέπει υποχρεωτικά να δηλωθεί στην ασφάλεια του αυτοκινήτου!). Τώρα, τί;;;



Ποτέ μου δεν είχα σκεφτεί σοβαρά την μεταφορά του ποδηλάτου μου στην οροφή του αυτοκινήτου. Λίγο που χαλάει η αεροδυναμική, λίγο που ανεβαίνει η κατανάλωση, δε μου "καθόταν" καλά. Άσε που φοβόμουν το αυξημένο επίπεδο θορύβου (μ' αρέσουν πολύ τα ήσυχα αυτοκίνητα). Από την άλλη, σκέφτηκα πως:

  • Δεν γίνεται καμία μόνιμη αλλοίωση / φθορά στο αυτοκίνητο.
  • Οι σχάρες οροφής μπορούν να μεταφερθούν σε άλλο αυτοκίνητο μελλοντικά.
  • Το παρκάρισμα ενώ κουβαλάω ποδήλατα θα γινόταν ευκολότερο.
  • Θα είχα τη δυνατότητα να κλειδώνω τα ποδήλατα στη σχάρα.
  • Σε περίπτωση σύγκρουσης τα πολύτιμα "αλογάκια" μου θα ήταν προστατευμένα.
  • Δεν χρειαζόταν καμία πρόσθετη ασφάλιση.
  • Τα οπίσθια φώτα του αυτοκινήτου καθώς και η πινακίδα παραμένουν ορατά, άρα θα είμαι νόμιμος!

Τοποθέτησα λοιπόν στο αυτοκίνητό μου ένα σετ αεροδυναμικές μπάρες της Thule (προσωπική προτίμηση, η 561 τοποθετείται και σε απλές, τετράγωνες μπάρες) και πάνω σε αυτές μια σχάρα Thule Outride 561, ενός ποδηλάτου. Η εγκατάσταση έγινε πανεύκολα, και το μόνο εργαλείο που χρειάστηκε ήταν ένα ξυράφι για το κόψιμο της λαστιχένιας τσιμούχας που καλύπτει τη σχισμή στις μπάρες. Μέσα σε μισή ωρίτσα και χωρίς καμία βιασύνη το αυτοκίνητο ήταν "σχαρωμένο" και έτοιμο.



Μου άρεσε πολύ η εμφάνιση αλλά και η ποιότητα κατασκευής, δύσκολα θα βρεί κανείς πιο καλοφτιαγμένα προϊόντα σε αυτή την κατηγορία. Η ελαφριά, αλουμινένια κατασκευή με ασημί ματ φινίρισμα και μαύρα, ποιοτικά πλαστικά διέθετε ανοξείδωτες κλειδαριές και πανέμορφη σχεδίαση. Δεν κρατήθηκα, και έβγαλα το κουρσάκι μου "βόλτα" (αυτό ήταν εύκαιρο). Χμμμ... Τελικά τα πράγματα δεν ήταν τόσο άσχημα όσο φοβόμουν! Ούτε ο θόρυβος του αέρα ήταν υπερβολικός, ούτε ένιωσα να χάνει το αυτοκίνητο σε επιδόσεις (βέβαια, ίσως με 2-3 ποδήλατα στην οροφή τα πράγματα να ήταν διαφορετικά).

Μετά από αρκετή ώρα, πείνασα και σταμάτησα να φάω σε τοπικό ταβερνείο. Πρώτη μου σκέψη ήταν να κατεβάσω το ποδήλατο και να το βάλω μέσα στο αυτοκίνητο. Αμέσως όμως θυμήθηκα πως η Outride 561 διαθέτει κλειδιαριές και δύσκολα το ποδήλατο θα πάει κάπου -πολύ το εκτίμησα αυτό, καθώς ήμουν κουρασμένος-πεινασμένος και βαριόμουν φρικτά να ανεβοκατεβάζω ποδήλατα...



Στις ημέρες που ακολούθησαν, η Outride 561 χρησιμοποιήθηκε τόσο για "μικρές" μετακινήσεις εντός Αττικής, όσο και για ένα ταξίδι Αθήνα-Αγόριανη (Παρνασσός) και πίσω. Της εμπιστεύθηκα το νεοαποκτηθέν μου Oiz UFO και βγήκα στην Εθνική Οδό.

Περίμενα ο χρυσαφί Γιαπωνέζος σίφουνας (το αυτοκίνητό μου ντέ!) να "έπινε" πολλή περισσότερη βενζίνη, αλλά τα πράγματα δεν ήταν τόσο τραγικά: Από 7.2lt/100Km η κατανάλωση δεν έφτασε τα 8.0lt/100Km -και αυτό με επιταχύνσεις, προσπεράσεις, κλπ. Υπενθυμίζω όμως και πάλι, πως με περισσότερα ποδήλατα στην οροφή τα πράγματα [τουλάχιστον από πλευράς κατανάλωσης] θα ήταν διαφορετικά.

Όταν αυτό ήταν ασφαλές, το κοντέρ ανέβαινε "ψηλούτσικα" και έμενε για λίγο εκεί. Η σχάρα δεν έδειξε να ζορίζεται, ενώ το ποδήλατο παρέμενε σταθερό. Προσωπικά, θα συνιστούσα να μην ξεπερνώνται τα 120Km/h με τη σχάρα φορτωμένη ("better be safe than sorry" που λένε) καθώς και να γίνεται συχνά έλεγχος αυτής, αν είναι αρκετά σφιγμένη, αν έχει υποστεί ζημιά κλπ. Επίσης, σε περίπτωση ταξιδιού και υψηλών ταχυτήτων καλό θα ήταν να αφαιρεθεί το παλουκόσελλο / σέλλα του ποδηλάτου (μείωση επιφάνειας, χαμήλωμα του κέντρου βάρους). Σε περίπτωση που κάνετε αυτό, μη ξεχάσετε να "ταπώσετε" τον ανοιχτό σωλήνα του σκελετού με έναν φελλό (€1,00 από οποιοδήποτε χρωματοπωλείο) ώστε να μην σφυρίζει από τον αέρα, αλλά και να μην εισχωρήσει νερό / έντομα / σκόνη.

Στην τιμή των €135,00 ανά ποδήλατο, η Outride 561 της Thule δεν είναι η φθηνότερη σχάρα οροφής που υπάρχει, ούτε στην αγορά αλλά ούτε και στη γκάμα της Σουιδικής εταιρίας. Είναι όμως μια εξαιρετικά ποιοτική σχάρα που μπορεί να κουβαλήσει οποιοδήποτε ποδήλατο βάρους μέχρι 17Kg, ακόμα και αν αυτό έχει δισκόφρενα ή 20mm εμπρόσθιο άξονα (περιλαμβάνεται στη συσκευασία ειδικός μετατροπέας). Η δική μου 561 θα παραμείνει πάνω στο αυτοκίνητό μου και βλέπω σύντομα να προσθέτω άλλη μία!